Ja s’han fet públics els Premis Enderrock de la Crítica 2022 (amb un jurat independent de més de 30 periodistes musicals) i estem d’enhorabona: “Jota de Morir” és EL PUTU DISC DE L’ANY i a més, ex aquo amb ‘Motomami’ de Rosalia (hola Rosi!)
‘Jota de Morir’ és el magnífic segon disc de Marala, que a més d’aquest guardó, s’ha fet fa uns dies amb els Premis Carles Santos 2022 de la Música en Valencià en les categories de Millor Disc del 2022 i Millor Disc de Músiques d’Arrel
Tres mesos després de la publicació de ‘Jota de Morir’, el darrer àlbum de Marala, posem en circulació “Testament Remix” a càrrec de Senyor Oca
El productor i cantant ha remixat en clau drum’n’bass el “Testament” original amb un beat que s’articula al voltant del motiu principal de piano i hi inclou nova lletra i rapejat
Selma Bruna (Sant Cugat), Clara Fiol (Palma) i Sandra Monfort (Pedreguer) canten a la mort per desmitificar-la i integrar-la a la vida i ho fan com les padrines silenciades: ficant-se la mort dins la boca, però perquè no les puguin fer callar
De la mà de la producció musical de Pau Vallvé i la producció sonora de Jordi Casadesús les 10 peces del nou disc combinen sons sintètics amb instruments tradicionals al servei de les tres veus femenines principals
Ara, Marala es disposa a tornar als escenaris per presentar el seu nou treball discogràfic a Manresa, Girona, Esplugues de Llobregat, Castelló, Mallorca, Madrid o València, entre altres ciutats encara per confirmar
Amb la producció musical de Pau Vallvé i la sonora de Jordi Casadesús, les artistes Selma Bruna (Sant Cugat), Clara Fiol (Palma) i Sandra Monfort (Pedreguer) s’han amarat de cants de batre, balls de vetlla valencians, cançons de mort illenques i romanços per parir un disc rabiosament actual i tan contundent i reivindicatiu com necessari i esperançador: ‘Jota de Morir’ disponible el 23SET2022
El primer avançament del disc és una magnífica introducció a ‘Jota de morir’: Marala s’inspiren en una quarteta tradicional valenciana i ens presenten una peça amb loop de guitarra i grans dosis de subs com a base sonora per una lletra emmarcada en temps de postguerra on la mort i la destrucció formen part d’un mateix riu que malgrat tot continua baixant ple d’esperança i vida